دست نوشته های یک نیمچه روزنامه نگار

رسالت من نوشتن است

نوشتن هم اعتیاد آور است. از همون زمانی که با شوق و ذوق یاد گرفتم اسم خودم و دیگران رو بنویسم شروع شد. و تا سر کلاس های انشا که جزو ملالت بار ترین کلاس برای بعضی ها بود ادامه پیدا کرد اما من همیشه داوطلب خواندن داستان ها و نوشته هایم بودم. تا بعدتر که وبلاگ باز کردم و تا همین الان که کارم و رشته ام نوشتن است.

نادان های قشر مذهبی

جمعه, ۱۶ مهر ۱۳۹۵، ۰۸:۲۳ ب.ظ
در این که فرهنگمون داره ما رو به کجاها می بره حرف زیاد است ولی الان بحثم نیست اما یه چیزهایی یه حرف هایی و یه رویدادهایی تو قشر مذهبی و به اسم مذهب که اتفاق می افته دیگه باید سرمون و بزنیم به دیوار .
نمونه اش مداحی های مسخره ایه که تو ایام محرم شاهدش هستیم.
آیا به نظرتون مسخره نیست طرف آهنگ «دریا اولین عشق مرا بردی ...» رو بر می دارد و روش مداحی می کنه؟ یا مثلا اهنگ «غیر معمولی» چاووشی رو؟
این قدر یعنی این آدم های معروف عرضه ندارن خودشون یه چیز سنگین مثل آدم آماده کنند برای این ایام؟
یا مثلا که چی یکی پس زمینه مداحی «حُسِ حُسِ » می گه؟
همه این ها بیشتر از آن که گرامی داشتن این ایام و امام حسین باشه بیشتر شباهت به مسخره کردن داره و دردآور این است که این ها همه طرفدار و مرید دارن. یعنی یه عده نادون هم دور این ها جمع می شون تا اون ها رو به شهوت شهرتشون برسونن.
من این روز ها اگر فرصتی پیش بیاد سخنرانی محمدعلی انصاری می روم که جلسه تفسر قرآن است و آخرش یک ربع از روی کتاب معتبر تاریخی، مقتل خوانی می کنه. اصلا مگه گریه دار تر از بیان تاریخ هست ؟


  • عارفه هستم

نظرات  (۴)

حرفاتون کاملاااااا صحیحه
اما متاسفانه اون کساییه باید بخونن نمی خونن
پاسخ:
من تا تونستم به همه اطرافیانم گفتم
سلام..

شبتون بخیر..

"یادمون باشه جای امام حسین و خدا تصمیم نگیریم و قضاوت نکنیم.."

عاقبت به خیر باشین..
پاسخ:
سلام
اصول بحث این است یک معیاری رو می دونی طرف قبول داره و بر اساس اون بحثت رو پیش ببری که من نمی دونم شما به چی اعتقاد داری اما اگر اقای خامنه ای رو قبول داری این چیزهایی که من می گم مورد تایید ایشونم هست و این چیز ها رو نهی کردن.
جای امام حسین و خدا تصمیم نمی گیرم اما اگر به بهانه قضاوت نکنیم بخواهی دهنمون و ببندیم و نگیم چه کاری درسته و چه کاری غلطه اون وقت یعنی داریم به این موضوع صحه می گذاریم که خوبی و بدی نسبی و اخلاق معنایی نداره
در مورد این تو اخبار یه گزارش تهیه کرده بودن نمیدونم دیدین یا نه
پاسخ:
نه ندیدم ولی اگر واقعا گزارش درست کردن کار خیلی خوبی کردن بالاخره از یه جایی باید فرهنگ سازی شروع شود
  • هانی هستم
  • اینا رو بذار کنار تعصب خشکی که نمیذاره به مرادشون بگی بالای چشمت ابروئه و به دینی و صد جور عناوین رنگارنگ متهمت میکنن
    پاسخ:
    اشکال نداره مهم اینه قاطی این نادون ها تو همچنان عاقل بمونی

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی