دست نوشته های یک نیمچه روزنامه نگار

رسالت من نوشتن است

نوشتن هم اعتیاد آور است. از همون زمانی که با شوق و ذوق یاد گرفتم اسم خودم و دیگران رو بنویسم شروع شد. و تا سر کلاس های انشا که جزو ملالت بار ترین کلاس برای بعضی ها بود ادامه پیدا کرد اما من همیشه داوطلب خواندن داستان ها و نوشته هایم بودم. تا بعدتر که وبلاگ باز کردم و تا همین الان که کارم و رشته ام نوشتن است.

پیشنهاد دارم براتون :)

دوشنبه, ۲۴ آبان ۱۳۹۵، ۱۱:۰۰ ب.ظ

امروزی که گذشت روز کتاب و کتابخوانی بود. خیلی متأسفم که بگم به نسبت قبل کمتر کتاب می خوانم و این خیلی بده است. و متأسف ترم که اعلام کنم هنوز کلی کتابی های خوب و مهم وجود داره که من نخواندم.

امروز به مناسبت این روز نگاهی به کتابخانه ام انداختم تا ببینم چی خواندم و کدوم هایش رو یادمه تا بهتون معرفی کنم و این که سعی می کنم برای همه سلیقه ها پیشنهاد داشته باشم.

در آخر بسی خوشحال می شوم شما هم کتاب های خوب بهم معرفی کنید!


کتاب برای نوجوان ها

وقتی نوجوان بودم با دختر دایی از خودم دو سال بزرگ تر کتاب می خریدیم و بهم می دادیم تا بخوانیم و در موردش حرف می زدیم. مجموعه بچه های بدشانس یکی از جذاب ترین کتاب هایی بود که می خواندم و هنوز هم که نگاهم بهش خورد باید بگم بسیار جذابه!


رمان های عاشقانه

من مثل خیلی از روشنفکر ها نیستم که بگم از اول کتاب های فاخر می خواندم من هم دوره ای از راهنمایی و اوایل دبیرستان رمان های عاشقانه به اصطلاح زرد می خواندم و اتفاقا باید بگم خیلی کار خوبی می کردم. چون بعد از خواندن چندین جلد از این کتاب ها متوجه تفاوت عمده اش با آثار و کتب خوب و فخیم شدم و برای من راهی به سمت خواندن کتاب های خیلی خوب شد.

اما فراموش نکنیم که همین کتاب ها خیلی ها رو اهل مطالعه کردن و بعضی ها واقعا این سبک کتاب رو می پسندن و اشکالی هم نداره.

از بین کتاب هایی که خواندم همخونه یکی از خوب ها بوده که یحتمل همه آن را خوانده اند. به غیر از آن سجاده و صلیب و کلا کار های هما پور اصفهانی می دانم خوب است.


کتاب دفاع مقدس و انقلاب

سعی می کنم بیشتر کتاب های کمتر معروف و مطرح رو معرفی کنم که البته خوشم اومده و قابل پیشنهاد است. در این بین اگر به روایتگری خاطرات علاقه مند هستید می توانید کتاب بابانظر یا آن بیست و سه نفر را بخوانید. اگر کتاب متفاوتی با تم مذهبی دلتون می خواهد بخوانید رمان لبخند مسیح رو بسیار پیشنهاد می کنم. کتاب خوب در مرود انقلاب هم شاه بی شین خوب است. عالی نیست اما خوبه!


کتاب تاریخی

هرچه قدر نمی دونم چرا ملت از تاریخ خیلی خوششون نمی آید کتاب های با تم تاریخی طرفدار داره. اگه از این مدل کتاب ها بدتون نمی آید تازه می خواهید شروعش کنید باید قطعا مهم ترین آن ها را بخوانید که کلوپاترا و سینوهه می شود. اما بعد از آن می توانم نفرتاری و طهران قدیم رو پیشنهاد بدهم.


کتاب شعر

سه گانه فاصل نظری

خانمی که شما باشید حامد عسگری

یک سرنوشت سه حرفی نجمه زارع


کتاب ایرانی


روی ماه خدا را ببوس مصطفی مستور

حسد مسعود کیمیایی

شما که غریبه نیستید هوشنگ مرادی کرمانی

طوفان دیگری در راه است سید مهدی شجاعی

چراغ ها را من خاموش می کنم زویا پیرزاد

سال های بلوا عباس معروفی

چشم هایش بزرگ علوی

کتاب خوب باز هم خواندم اما یاید نمی آید اگر یادم اومد اضافه خواهم کرد:)


کتاب خارجی

مرشد و مارگاریتا جزو آن دسته از کتاب هایی که یا خیلی خوشتون می آید یا حالتون بهم می خوره. خب من جزو دسته اول بودم و در حین خواندن کتاب دائما به مفهوم پشت پرده کتاب و مفاهیمی که نویسنده با زیرکی تمام در زمان کمونیست ها می خواسته برسونه فکر می کردم این کتاب رئالیسم جادویی است و حتی اگر خوشتون هم نیاید اقرار خواهید کرد قلم نویسنده فوق العاده است.

نامه به کودکی که هرگز زاده نشد از اوریانافالاچی( الگوی من :) البته بسیار آنتی اسلام بوده و در این زمینه ها قبولش ندارم اما این که زنی می توانه به چنین جایگاهی در نویسندگی و روزنامه نگاری برسه و بسیار هم کار بلد بوده ازش خوشم می آید) کتاب جنگ و دیگر هیچش رو شروع نکردم هنوز بخوانم اگه خوب بود بهتون پیشنهاد می دهم.

کتابی که حتما حتما حتما بخوانید بادبادک باز است. اگر تحریکتون می کنه به خواندن بگم که این کتاب رو نیکی کریمی هم خوانده و کلی تعریف کرده است. این رمان فوق العاده ذهنیت شما رو نسبت به افغانستان و افغان ها تغییر می دهد و واقع نگری جایگزین می کند. اگر از این کتاب خوشتون اومد می توانید هزاران خورشید تابان و کوه چنین طنین انداخت از همین نویسنده یعنی خالد حسینی رو بخوانید.

ویکتوریا کنوت هامسون

آدمکش کور ماگارد اتود





  • عارفه هستم

نظرات  (۳)

  • امیر بهزادپور
  • :)
    پاسخ:
    ؛)
    با گوشی سخته کامنت گذاشتن اینجا .
    قبلا هم گفتم .یه کلمه که اشتباه بنویسی پاک کردنش سخته.

    گاهی اوقات اومدم و نوشتم اما برای درست کردن یه کلمه اشتباه که باید تصحیحش کنم چنان اعصابم خورد میشود که بیخیال نوشتن میشوم .

    مثه کامنتی که داشتم برای کتاب خواندنم مینوشتم .
    پاسخ:
    شبنم من کلا با گوشی می ایم بگذار ببینم قالب اینا رو تغییر بدهم بهتر می شود ولی واقعا مشکلی نداشتم تو اومدن وب
    با چه مرورگری می ایی؟

  • امیر بهزادپور
  • سینوهه و کلوپاترا رو خوندم، 
    ممنون بابت معرفی. پست مفیدی بود..:)
    پاسخ:
    می دونی وقتی نظرت و دیدم فهمیدم اشتباهی به جای ذخیره خالی ذخیره و انتشار زدم و بعد که رفتم بخوانم دوباره متن و تا اگر اشکال داشت برطرف کنم به این نتیجه رسیدم خیلی واقعا مردونگی دکردی در قبال این هممممه اشتباه و... چیزی نگفتی و به روم نیاوردی والا:))))
    خوشت اومد؟ از دیشب هی دارم به خواهرم التماس می کنم کلوپاترا رو بخون خوشت می اید گوش نمی کنه

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی