دست نوشته های یک نیمچه روزنامه نگار

رسالت من نوشتن است

نوشتن هم اعتیاد آور است. از همون زمانی که با شوق و ذوق یاد گرفتم اسم خودم و دیگران رو بنویسم شروع شد. و تا سر کلاس های انشا که جزو ملالت بار ترین کلاس برای بعضی ها بود ادامه پیدا کرد اما من همیشه داوطلب خواندن داستان ها و نوشته هایم بودم. تا بعدتر که وبلاگ باز کردم و تا همین الان که کارم و رشته ام نوشتن است.

روزنامه نگاری پاک

چهارشنبه, ۲۸ مهر ۱۳۹۵، ۰۲:۲۵ ق.ظ

روزنامه نگاری اصلا شغل پردرآمدی نیست

ببخشید اصلاح می کنم 

روزنامه نگاری اصلا شغل پر درآمدی نیست اگر بخواهی روزنامه نگار پاکی باشی نه جیره خور این و اون

روزنامه نگار حوزه ورزشی می شناسم که برای مصاحبه با یه فوتبالیست و نوشتن گزارش اول فیش واریزی ٥٠ میلیونی اش رو می گیرد بعد شروع به نوشتن می کند

تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل 

و حساب روزنامه نگارهای سیاسی که دیگه جای خود دارد

این جناح اون جناحم نمی شناسه پر است از هر دو جناح!

امروز بهم پیشنهاد نوشتن یک گزارش مفصل حمایتی از یکی از آقایون شد

بهش می گم من اصلا موافق مواضع فلان آدم نیستم چرا باید چنین گزارشی بنویسم؟

بهم می گه این حرف های پوپولیستی رو نزن مهم نیست که اصلا موافق این آدم هستی یا نه این وسط دو میلیون گیر تو می آید. 

بهش می گم عمو اشتباه گرفتی من مثل تو این قدر خار و زبون نیستم به خاطر دو میلیون خودم و جیره خوار یکی کنم.

بد جوری بهم برخورده بود. 


+ با خودم فکر کردم الان که لنگ این پول ها نیستم نه گفتن هنر نیست باید دید وقتی محتاج بودم و دستم تنگ هم همین قدر به روزنامه نگاری پاک معتقد خواهم بود؟

  • عارفه هستم

نظرات  (۴)

دغدغه همه همینه...و متاسفانه اکثرا غرق میشیم...خدا خودش کمکمون کنه واقعا...
پاسخ:
دقیییقا هر لحظه باید از خدا بخواهیم کمکمون کنه
  • خمار مستی
  • یه جاهایی هم هست مجبوری یه متن مصاحبه از فلان مسئول رو با توجه به شناخت قبلی که از مواضعش داری بنویسی بعد بدی که خود اون تاییدش کنه!!! تازه این صرفا به دلیل اجباره نه بابت پول!!!
    حتی سابقه داشته که متن سخنرانی فلان مسئول بلند مرتبه رو بنویسی صرف اجبار... بدون ذره ای منفعت! ( و اون دوره ی کثیف سربازی بود ...)
    پاسخ:
    اره می دونم منم از چیزا دیدم و تجربه مردم
    حالا اون هیچی همه این مصاحبه و یادداشت هایی که به اسم این و اون می خوانی فکر کردی جملات گهر بار خودشونه؟ نه بابا یارو در حد دبستان حرف می زنه ما مجبور می شویم جمله  بندی رو درست کنیم و کمی فاخر وگرنه خودشون اکثرا افتضاح صحبت می کنند
  • امیر بهزادپور
  • متاسفانه حقیقت داره...
    پاک بودن و پاک ماندن ، مساله این است...
    پاسخ:
    خیلی هم وجود داره
    واقعا امیدوارم خدا کمکم کنه هرگز سمت چنین پول های حرومی نروم آمدیزاد نمی دونه فردا خودش رو که
  • هانی هستم
  • این چیزیه که گریبانگیر همه‌ی تریبون‌های ما شده. کافیه یه نگاه به پشت پرده برنامه‌های پزشکی بندازی..
    پاسخ:
    می دونی عمیقا معتقدم بزرگ ترین مشکل کشور ما در مرحله اول این است که قبح حروم خوری ریخته است و مردم اصلا فکر هم نمی کند که این کار و پول ها حرومه

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی